loader image

בעידן אי הוודאות: מכריזים עצמאות

בתזמון מושלם, בשעה שנתיבי הסחר מנסים להתאושש מאתגרי הנגיף, אתגרים שכללו השבתת נמלים, מפעלים ואמצעי שילוח – הגיחה המלחמה.

כיפופי הידיים בין המעצמות והטלת סנקציות הדדיות על סחורות ומשאבים הוסיפו נפט למדורה.

אנחת הרווחה למראה דיכוי העקומות, חיסוני האוכלוסייה והתרופות פורצות הדרך כשאופטימיות זהירה מתחילה לחלחל לשווקים לצלילי חריקות העגורנים המעמיסים ספינות התחלפה במהרה בדכדוך ודאגה הודות למלחמה חסרת הפשר.

 נקודת מפנה 

השנתיים האחרונות פגעו קשות בפרספקטיבת 'הכפר הגלובלי'. חסידי הגלובליזציה, שוחרי השיתוף והייעול צפו בתדהמה בנתיבי הסחר המשותקים ובהתכנסותן של מדינות אל תוך עצמן. הם צפו בזניחת עקרונות השוק החופשי וכינון שאיפות לעצמאות בכל תחום אפשרי.

ייתכן שקשה להצביע על גורם יחיד, משתנה מרכזי או ישות אחת שאשמים במצב. נגיף מסתורי שזרה בהלה וגחמה מסתורית שזרתה תבהלה הכניסו את האקוסיסטם הגלובלי לסחרור חסר תקדים שאף היסטוריון לא יכול היה לדמיין.

גם אם ייושב משבר הלחימה ולא ימצא נדבק חיובי אחד לרפואה, כדור השלג כבר נדחף ותהליכי עומק לאומיים גורמים לתמורות בחזון הסדר העולמי.

 ייצור ותעשיה מקומית 

מנהיגים ונשיאי אומות כבר עושים את החשבון. הם נושאים עיניים אל ההיסטוריה הטריה שנכתבה זה עתה ומסיקים ממנה מסקנה עתיקת יומין: אם אין אני לי מי לי.

ההסתמכות על ייצרנות חיצונית ושילוח מהיר הביתה, תוך תרומת החוזקות הלאומיות למעגל הסחר, התבררה כרעיון טוב לסביבה אוטופית. אך בני האדם לא צפויים וסביבת חייהם אינה צפויה.

ההתכנסות והאגוסיסטם מרימים ראש.

 תכנון מחדש 

תובנת ההשתחררות מתלות יצרנית וטיפוח העצמאות הלאומית היא כבר לא נחלתם של החוגים הגבוהים וקובעי המדיניות. ניתן לראות את מכפילי הרווח של סקטור הייעול הטכנולוגי שתורם למיטוב קווי ייצור – מטפסים.

אפילו שבטווח הקצר ייצור מקומי ייקר לכיסי החברות העתיד יתגמל אותם ברווחי הצמיחה ובסנטימנט הוודאות.

ארגונים וחברות סורקים אופציות לייצור בחצר האחורית תוך שליטתם המלאה בקווי הייצור והשילוח. הם מחפשים את מומחי האדפטציה והמיגרציה שיסייעו להם בניצול המשאבים המקומיים או יצירת כאלו.

 סימולציות בשירות התעשיה והמדינה

ככלל, הקמת קווי ייצור, תכנון תהליכים ובחינת חלופות הם תהליכי עומק. פעולות רוחביות שכל שלב בהן משלב גורמים רבים ועולה הון.

כיצד ניתן לתעדף אסטרטגיות בדינמיקה כל כך תחרותית? איך ניתן לקבל החלטות מושכלות כשהנתונים חסרים?

לוג'יקו היא תשובה חלוצה לשאלות האלו והאחרות שמנקרות.

אנו בלוג'יקו מפתחים סימולציות שמספקות בחינת עומק לפיצולים נדרשים באסטרטגיה הארגונית. עם נסיון רב בפיתוח סימולציות, תכנון שרשראות אספקה ואופטימיזציה של תהליכים עסקיים, אנו מאפשרים יצירת מימד ריאליסטי של מקרי בוחן בתוך מודלים ממוחשבים וקבלת החלטות מושכלות.

תודה!

נחזור אליך בהקדם